streda, 8. júla 2009

Moje miesto pod slnkom


Máte svoj obľúbený obchodík s knihami? Ja milujem antikvariáty. Tie nádherné staré knihy natlačené vedľa seba, príbeh vedľa príbehu, tá zvláštna, typická vôňa, ten kúsok súkromia, keď si otvoríte knihu a nikto vás neruší (teda pokiaľ práve nie ste v antiku na Grösslingovej, kde nemáte šancu vyhnúť sa "útokom" najukecanejšieho predavača na svete). Do antikvariátov chodím vždy s dlhým zoznamom a pravidelne vychádzam s plnými rukami. Naposledy som si odniesla kolekciu Saganovej - a mala som Vianoce aj v lete.
Ak by si o pár, alebo radšej o veľa, veľa, veľa rokov vytiahol niekto z police v antikvariáte práve moju knihu, zahĺbil sa do nej a potom ju kúpil, nedočkavo prahnúc po momente, keď sa s ňou usadí doma v kresle, a vychutná si ju spolu s obľúbeným čajom až do konca, bolo by to úžasné. Taký malý zázrak. Vec navonok nedôležitá, ale minimálne pre jedného človeka absolútne krásna...
Ale komu sa nechce čakať, alebo na zázraky neverí, môže si knihu kúpiť už teraz. Kde? Takmer všade.
Panta Rhei
Martinus
Gorila
Knihy Ezop
Alter Ego
Eplanet
Elegenda
Dobre knihy

Literama
Sirion

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára