streda 22. júla 2009

Home sweet home



Rekonštruovali sme byt. Staručký byt s históriou, ktorú poznám, miesto, ktoré mám rada. Chcela som si ho zariadiť tak, aby sme sa v ňom cítili príjemne, pohodlne, aby v ňom vládla harmónia, aby to bol proste náš domov. Chcela som ho zariadiť v štýle, ktorý sa mi oddávna páčil. Francúzsky vidiek s nádychom provensálskej kultúry šmrncnutý parížskou glamour eleganciou. Možno na počutie náročné, ale na pozretie - a samozrejme, žitie - nádherné. Chcela som mať v byte drevo, svetlo, teplé tóny, dotyk prírody, sem-tam starožitnosť a veľa kvetov.
Ale zariadiť si byt tak, ako si človek vysníva, je niekedy naozaj veľmi ťažké. Hlavne keď bývate v meste, kde patrí medzi najnajvštevovanejšie obchody sklad so sedačkami z 80.tych rokov a heslom Nestojí skoro nič! Predstavovala som si, že budem chodiť po blšákoch, burzách starožitností a malých krámikoch, v ktorých budem objavovať čarovné poklady. Predstava pretavená do reality znamená hrkotavý vozík a šípky na gumenej podlahe v Ikea. Ach jaj...
Byt je už hotový. Cítime sa v ňom dobre. Aj keď zariadenie nenesie na sebe pečať doby, iba čiarový kód z predajne, a aj keď kreslo či stoličku, ktorú nájdete u nás v obývačke, či v kuchyni, má možno aj sused o dve poschodia nižšie. Nevadí. Niekedy spraví veľký rozdiel aj malý doplnok, kupovaný s láskou, originálny kúsok, ktorý neplní svoj pôvodný účel, ale vyníma sa krásne, alebo detail, ktorý si vlastnoručne vytvoríte. A hlavne - človek, ktorý pre vás znamená skutočný domov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára