streda 26. januára 2011

Len tak pre zaujímavosť


Konečne som sa dostala k uprataniu minuloročných pracovných materiálov a narazila som pri tom na článok o H&M, ktorý som písala pri príležitosti otvorenia novej prevádzky v Poluse. 

Vedeli ste, že prvý obchod otvoril muž menom Erling Persson už v roku 1947? V mestečku Västerås, jednom z najstarších miest vo Švédsku, predával praktické dámske odevy a spoločnosť sa volala Hennes, čo je švédsky výraz pre „jej“. V roku 1968 získal majiteľ nové priestory na prevádzkovanie vďaka kúpe štokholmského obchodu s loveckým vybavením pod názvom Mauritz Widforss. Zásoby obchodu zahŕňali mužské oblečenie, čo ho inšpirovalo k rozšíreniu ponuky aj o pánske odevy a tiež k zmene názvu na Hennes & Mauritz, ktorý sa používa dodnes. 
V súčasnosti má značka H&M približne 2 000 obchodov v 35 krajinách sveta a zamestnáva viac než 70 000 zamestnancov. Tovar, ktorý je každodenne obmieňaný a dopĺňaný, má „na svedomí“ stovka interných dizajnérov, ktorí spolu s nákupcami a návrhármi textílií sledujú najaktuálnejšie trendy a preferencie zákazníkov, a tie mixujú s vlastnými nápadmi, vďaka čomu vytvárajú tak špeciálne módne kolekcie, aké nenájdete v žiadnej inej sieti.
H&M je zaujímavé aj tým, že uvádza do sveta aj kolekcie vytvorené v spolupráci s módnymi návrhármi a známymi menami: Stella McCartney, Matthew Williamson, Viktor & Rolf, Madonna, Kylie Minogue, a tiež Sonia Rykiel, Jimmy Choo, či Lanvin. Príležitosť majú aj módni blogeri, s ktorými značka úzko spolupracuje: momentálne je na švédskom trhu kolekcia navrhnutá blogerkou Elin King.

Ja som túto sieť objavila dávno pradávno pri nákupných potulkách Viedňou, a som rada, že teraz už ju mám len na skok od domu. A hoci si dnes môžem vyberať v množstve iných značiek, do "HáMka" skočím vždy rada, trebárs aj len tak, poobzerať sa. Tá príjemná friendly atmosféra (a aj friendly ceny), ktorá ma zaujala vtedy, je pre nich totiž stále typická. 
A na čo sa teším na jar? Tak napríklad na nejaké chic nohavice a samozrejme, moje obľúbené šaty. 

          




5 komentárov:

  1. tie prve nohavice by som brala :)
    xx

    lesimple.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tie saty su krasne, len nie na take objemnejsie dievcata ako som ja... cisty tehotny slon :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To je zajimavé:)
    Ty růžové šatičky jsou skvělé

    OdpovedaťOdstrániť
  4. toto som nikdy ešte neprečítala a hanbím sa, lebo hmko milujem ... je tam toho na povyberanie ajaaaj :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jj, tie prvé mi pripomínajú francúzske ulice a tie ja môžem, a tie druhé budú skvelé napríklad na prechádzky so psami, ani na nich nebude vidieť, keď ich umažú :)

    suzi, no schválne som sa pozrela :) Tie riflové šaty ti sekli a isto by si vyzerala aj v týchto rovnako skvele

    Adi+Vér: súhlas :)

    OdpovedaťOdstrániť