štvrtok 5. mája 2011

Viva la Bratislava!

Môj vzťah k Parížu by mohlo charakterizovať aj slovo posadnutosť. Bezhraničnú lásku pestujem k Prahe. Túžim po Amsterdame a New York mi nedá spávať. Horúco a sladko milujem Rím, a Londýn má pre mňa neskutočné čaro. Ale Bratislava... Tu žijem, tu dýcham, tu je môj domov. Bratislave som proste napriek mnohým aférkam a vášnivým románikom "verná" a nechystám sa ju opustiť. Má svoje chyby (ale kto nemá?), občas ma pekne rozčuľuje, niekedy mi robí nervy a sem-tam ma núti pokukovať po iných, ale aj tak je pre mňa nakoniec vždy "tá jediná". Napríklad aj preto, že je tu toľko čarokrásnych zákutí, človek sa môže v jednej chvíli túlať historickými uličkami, v druhej naháňať v hustom lese, a v ďalšom momente sedieť na brehu rieky a vychutnávať si ľahké víno na mäkkej tráve. Môže vyliezať na kopce a obdivovať mesto z výšky, a môže sa zašiť v hlbokých pivničkách a vychutnávať si naozaj dobré jedlá. A často si tu môže robiť čo len chce. 
A ideálna sezóna na toto "čo-len-chce-robenie" práve začína. Na jar a v lete Bratislava absolútne ožíva. Koncerty, vernisáže a výstavy, prehliadky, krsty, diskusie, prednášky a zaujímavé kurzy, festivaly, no jednoducho všetko možné!
Napríklad také starosvetské dostihy - chodíte a tipujete? Ja som raz vyhrala - keď som vsadila na koňa menom Inflagranti. O nejaké dva týždne bude Veľká jarná cena a začiatkom júna Turf Gala. Vyskúšajte, má to naozaj nezameniteľnú atmosféru.
V Bratislave sa konajú aj moje dva najobľúbenejšie festivaly. Na jar je to
FIFFBA - Medzinárodný festival frankofónneho filmu a na jeseň MFF - Medzinárodný filmový festival.
Nedávno sa tiež konalo podujatie Bratislava pre všetkých, čo je tiež zaujímavá iniciatíva, a príjemný dôvod na prechádzku mestom je aj tradičný Majáles. Okrem takýchto mestských podujatí sa konajú aj rôzne kultúrne akcie - ako napríklad Noc múzeí a galérií. Bavia ma však aj rôzne viac, či menej komorné tematické akcie - teším sa, že ožíva módna scéna a organizujú sa stretnutia ako Urban Market, či Art Picnic, že sa dáva priestor literatúre, a čítačkám - najbližšie sa môžeme vidieť na podujatí Noc literatury a čítačke finalistov Anasoft Litera. Pôjdem sa mrknúť aj na
Cirkul´Art a určite aj na výstavu fotografií z akcie 24:ba. A v lete sa teším na festival Viva Musica!
No a dnes sa zase teším na vernisáž kreslenej výstavky Ilustrovisko a temperamentný koncert v novom kultúrnom centre Dunaj. Vidíme sa?


 



 
 

 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára